علمي آموزشي

دبیرستانی-کنکوری

محل تبلیغ شما تهران گراف


علمي آموزشي

ا موضوع: علمي ,خلاصه نويسي,,

 

شما بايد با استفاده از يادداشت‌برداري­هايي که در مطالعه‌ي جزوه، کتاب و تست داشته­ايد، خلاصه­نويسي کل فصل را انجام دهيد. بهترين نوع خلاصه­نويسي، دسته­بندي اطلاعات به شکل نموداري است. در اين نوع خلاصه­نويسي که باعث يادآوري بهتر، يادگيري سريع‌تر و مرورهاي کوتاه­تر خواهد شد، نکته­هاي فرعي، نياز اصلي شماست و عنوان و نکته‌ي اصلي، براي سازمان‌دهي بهتر و دقيق‌تر مطالب است.

اگر شما هم جزء آن دسته داوطلباني هستيد که فکر مي‌کنيد خلاصه­نويسي زمان زيادي طول مي‌کشد، کافي است به ياد داشته باشيد که فعاليت اصلي شما در ماه خرداد، مرور کردن، است که با داشتن خلاصه‌هاي خوب مي‌توانيد زمان مرور را کاهش داده و تعداد دفعات هر درس را افزايش دهيد تا تسلط شما بهبود يابد. خلاصه­نويسي، صرفه­جويي در وقت است نه اتلاف وقت؛ چون سبب مي‌شود با کاهش ميزان زمان مرور، در وقت صرفه­جويي شود.

شايد برخي از داوطلبان کنکور خلاصه­نويسي را انجام مي‌دهند امّا باز هم نتيجه نمي­گيرند. شايد شما هم تا به حال تجربه کرده‌ايد که با وجود اين‌که در خانه مطالب را مطالعه کرده­ايد، تست زده­ايد و خلاصه­نويسي کرده­ايد، امّا نتوانسته­ايد در امتحان به سؤالات، پاسخ دهيد. از دلايل مهم اين موضوع، رعايت نکردن مرحله‌ي تفکر و امتحان است.

در اين مرحله شما بايد خلاصه­نويسي‌هايي را که انجام داده­ايد کنترل کنيد و مطمئن شويد خلاصه­نويسي شما مطالب مورد نظر را يادآوري مي‌کنند؛ يعني بايد عنوان خلاصه را نگاه کنيد و سپس سعي کنيد نکات اصلي را يادآوري کنيد و بعد با ديدن نکات اصلي، نکات فرعي را يادآوري کنيد و هر مطلبي را که نتوانستيد يادآوري کنيد بايد از کتاب و ساير منابع استفاده کنيد و اگر لازم است، قسمت مربوط را بهتر به ذهنتان بسپاريد يا اين‌که قسمتي از کتاب يا منبع را به خلاصه‌هاي‌تان اضافه کنيد و حتي نوع دسته­بندي را تغيير دهيد. اين کار سبب مي‌شود تا علاوه بر کنترل خلاصه­نويسي، ماندگاري مطلب در ذهنتان کنترل شود.

بسياري از داوطلباني که در جلسه‌‌ي امتحان نمي­توانند مطالب را يادآوري کنند، اگر اين مرحله را به درستي انجام دهند، متوجه مطالبي که فراموش کرده­اند، مي‌شوند و آن­ها را بهتر مطالعه مي‌کنند. همين باعث مي‌شود در جلسه‌ي آزمون يادآوري بهتري داشته باشند.

شما در اين مرحله بايد آن‌چه را آموخته­ايد و خلاصه­ کرده­ايد، براي خودتان بازگو کنيد و درستي يادآوري را کنترل کنيد.

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1833

تاریخ انتشار: جمعه 6 بهمن 1391 ساعت: 14:49

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دبیرستانی-کنکوری)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف